• SEGONS EL PERIÓDICO "EL PAÍS" LA PROFESSIÓ D'..NA DE LES 7 PROFESSIONS QUE NO TEMEN Al FUTUR

SEGONS EL PERIÓDICO "EL PAÍS" LA PROFESSIÓ D'ÒPTIC OPTOMETRISTA ÉS UNA DE LES 7 PROFESSIONS QUE NO TEMEN Al FUTUR

Tal com apareix en l'article del PAÍS: "La majoria dels oficis es van a veure transformats per la tecnologia en els pròxims anys. Segons els experts de la Universitat d'Oxford, el 47% dels llocs de treball que avui coneixem estan en risc de desaparèixer. El 90% que romanguen canviaran radicalment. Però algunes professions estan millor col·locades que unes altres per a eixir reforçades d'aquesta transformació"

En referència a la professió de l'òptic-optometrista aquests són els arguments que s'exposen:

"La Llei d'ordenació de professions sanitàries (LOPS) estableix que aquesta professió té com a focus fonamental "desenvolupar les actuacions dirigides a la detecció dels defectes de la refracció ocular, a la utilització de tècniques de reeducació, prevenció i higiene visual i a l'adaptació d'ajudes òptiques".

Donada nostra creixent exposició a tot tipus de pantalles, sembla lògic incloure als òptics entre les professions que no desapareixeran com a resultat de la quarta revolució industrial. A més, després de l'arribada de la realitat augmentada (tecnologia que superposa informació digital sobre el món real), aquests professionals prompte podrien convertir-se a més en personal estratègic per a moltes empreses.

¿Has sentit parlar de les lents de contacte iOptik? Fabricades per la companyia òptica Innovega, proporcionen una capacitat multifocal que aconsegueix que el cervell puga enfocar a curta distància, mantenint la llarga al mateix temps. D'aquesta forma, amplien el camp de visió i permeten projectar imatges mostrant, per exemple, la visió captada per un dron que sobrevola el terreny. ¿Imagines el seu potencial per al món militar? ¿I per a l'automoció?

Alguna cosa així pot marcar (i marcarà) un abans i un després en molts sectors d'activitat. No obstant açò, el seu enlairament haurà d'enfrontar-se a les limitacions humanes, perquè el nostre cervell no està preparat, la qual cosa fa imprescindible molt entrenament i control per part d'aquests professionals."

Pots llegir la notícia completa en la següent adreça:

Departament d'Òptica, Farmacologia i Anatomia

Carretera de Sant Vicent del Raspeig, s/n - 03690 Sant Vicent del Raspeig - Alacant - Tel. 96 590 3400 - Fax 96 590 3464