• SEMINARI FORMATIU EXTRACURRICULAR "VISITA DEM..IVA DE LA SALA DE DISSECCIÓ ANATÒMICA HUMANA"

SEMINARI FORMATIU EXTRACURRICULAR "VISITA DEMOSTRATIVA DE LA SALA DE DISSECCIÓ ANATÒMICA HUMANA"

El passat 15 de març de 2019 l'alumnat de la Facultat de Ciències de la Salut de la Universitat d'Alacant va tenir l'oportunitat de completar la seua formació acadèmica assistint al seminari formatiu extracurricular "Visita demostrativa de la sala de dissecció anatòmica humana". Aquesta activitat va estar oberta a 135 estudiants matriculats en els Graus d'Infermeria i Nutrició humana i dietètica, i va ser organitzada pel professorat de l'àrea d'Anatomia i Embriologia humana del Dpto. d'Òptica Farmacologia i Anatomia, els Drs. Eva Ausó Monreal, José Víctor García Velasco i Violeta Gómez Vicente. Durant la visita l'alumnat va poder conèixer detalls sobre els processos de donació i embalsamamiento de cadàvers de la mà del Dr. Francisco Sánchez del Campo, Catedràtic d'Anatomia i Professor Emèrit de la Universitat Miguel Hernández. A més, van poder comparar peces anatòmiques preservades mitjançant dues tècniques d'embalsamamiento diferents: la fixació tradicional en formol i l'innovador mètode de Thiel, que utilitza un mitjà de fixació que permet mantenir el color, textura, plasticitat i flexibilitat del cadàver fresc. Així mateix, l'alumnat va tenir a oportunitat de visitar l'osteoteca, així com reconèixer diferents etapes del desenvolupament embrionari o fetal. Aquest seminari formatiu va tenir lloc en la sala de dissecció de l'edifici Sever Ochoa de la Universitat Miguel Hernández, amb la valuosa col·laboració del personal tècnic, Rubén García Blau, Paola Ortuño Hernández i Alfonso Sánchez de la Blanca Taules.

Departament d'Òptica, Farmacologia i Anatomia