• SEMINARI FORMATIU EXTRACURRICULAR "VISITA DEM..IVA DE LA SALA DE DISSECCIÓ ANATÒMICA HUMANA"

SEMINARI FORMATIU EXTRACURRICULAR "VISITA DEMOSTRATIVA DE LA SALA DE DISSECCIÓ ANATÒMICA HUMANA"

130 estudiants matriculats en els Graus d'Infermeria i Nutrició humana i dietètica de la Facultat de Ciències de la Salut de la Universitat d'Alacant, el passat 14 de febrer de 2020 van tenir l'oportunitat de completar la seua formació acadèmica assistint al seminari formatiu extracurricular "Visita demostrativa de la sala de dissecció anatòmica humana". Aquesta activitat va ser organitzada pel professorat de l'àrea d'Anatomia i Embriologia humana del Dpto. d'Òptica Farmacologia i Anatomia, els Drs. Violeta Gómez Vicente, José Víctor García Velasco i Eva Ausó Monreal, sota el conveni de col·laboració existent entre la Universitat Miguel Hernández d'Elx i la Universitat d'Alacant. Durant la visita l'alumnat va poder conèixer detalls sobre els processos de donació i embalsamament de cadàvers gràcies a la valuosa col·laboració del personal tècnic de la sala de dissecció, Rubén García Blau, Paola Ortuño Hernández i Alfonso Sánchez de la Blanca Mesas. A més, van poder comparar peces anatòmiques preservades mitjançant dues tècniques d'embalsamament diferents: la fixació tradicional en formol i l'innovador mètode de Thiel, que utilitza un mitjà de fixació que permet mantenir el color, textura, plasticitat i flexibilitat del cadàver fresc. Així mateix, l'alumnat va tenir a oportunitat de visitar l'osteoteca, així com reconèixer diferents etapes del desenvolupament embrionari o fetal. Aquest seminari formatiu es duc a terme a la sala de dissecció de l'edifici Severo Ochoa de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.

Departament d'Òptica, Farmacologia i Anatomia