Dr. Fernando Lluís Soler Ferrández

Currículum

FORMACIÓ MÈDICA

• Format com a Metge en la Facultat de Medicina de les Universitats d'Alacant i València
  • Llicenciat en Medicina i Cirurgia per la Facultat de Medicina de la Universitat Complutense de Madrid
  • Doctor en Medicina i Cirurgia per la Facultat de Medicina de la Universitat d'Alacant
  • Resident d'Oftalmologia en els Hospitals Clínic i Gregorio Marañón de Madrid i de l'Hospital Universitari de la %u201CFé%u201D de València

ACTIVITAT ASSISTENCIAL

• Oftalmólogo titular de l'Hospital Provincial d'Alacant de l'any 1985 a 1991
  • Cap del Servei d'Oftalmologia de l'Hospital General Universitari d'Elx des de 1991 fins a 2002
  • Director Mèdic de la Clínica Oftalmológica Dr. Soler, de pràctica privada, des de 1985 fins a l'actualitat i amb una especial dedicació a la cirurgia refractiva i del segment anterior de l'ull.

ACTIVITAT DOCENT

• Professor Associat d'Oftalmologia de les Facultats de Medicina de la Universitat d'Alacant (1991-1996) i de la Universitat Miguel Hernández d'Elx (1996-2002)

ACTIVITAT CIENTÍFICA

• Director i organitzador des de 1999 de %u201CFacoElche%u201D, tercera reunió més important a Espanya i dedicada exclusivament a temes controvertits i nous en cirurgia facorefractiva. Al febrer de 2016 ha celebrat la seua edició número 18.
  • 76 publicacions en revistes nacionals i estrangeres, així com autor de capítols de nombroses monografies i llibres.
  • 325 comunicacions a Congressos i Cursos nacionals i estrangers
  • Autor del lliure %u201CCirurgia Microincisional de la Cataracta%u201D , ponència oficial de la Societat Espanyola de Cirurgia Ocular i Refractiva (SECOIR) de 2004
  • Sotssecretari de la Junta Directiva de la SECOIR, pertanyent a aquesta Junta des de 2004 fins a l'actualitat. Vocal en determinats períodes d'altres Societats Científiques
  • Membre de, entre unes altres, SEU (Societat Espanyola d'Oftalmologia), SECOIR, AAO, ASCRS, ESCRS.
  • Past-President del Grup Innova Ocular, associació de les clíniques integrals d'Oftalmologia més importants d'Espanya.

Resum de ponència: Conceptes bàsics de Lents Intraoculares: què són i com es calculen

Les lents intraoculares (LIO) són un dels dispositius òptics més importants en l'actualitat tant per la quantitat implantada com per la seua funcionalitat òptica.

En aquesta presentació anem a abordar inicialment aspectes generals de les lents quant a les seues formes, materials i els sistemes òptics que suporten realitzant a més un petit esbós de l'evolució històrica de les mateixes.

De vital importància és el càlcul empíric i objectiu de la potència dióptrica de la lent a implantar. Dedicarem la segona part de la presentació a entendre els principis bàsics sobre els quals s'assenten totes les fórmules de càlcul i l'impacte que té cada variable utilitzada en la propagació d'errors.

Analitzarem també l'evolució de les fórmules en les seues diferents generacions fins a arribar a les actuals multivariables, així com als procediments basats en xarxes neuronals, compilació de dades o traçat de rajos.

OPTOINNOVA

Carretera Sant Vicent s/n