DR. FERNANDO LUIS SOLER FERRÁNDEZ

Currículum

FORMACIÓ MÈDICA

Format com a Metge en la Facultat de Medicina de les Universitats d'Alacant i València

Llicenciat en Medicina i Cirurgia per la Facultat de Medicina de la Universitat Complutense de Madrid

Doctor en Medicina i Cirurgia per la Facultat de Medicina de la Universitat d'Alacant

Resident d'Oftalmologia en els Hospitals Clínic i Gregorio Marañón de Madrid i de l'Hospital Universitari de la %u201CFé%u201D de València

ACTIVITAT ASSISTENCIAL

Oftalmólogo titular de l'Hospital Provincial d'Alacant de l'any 1985 a 1991

Cap del Servei d'Oftalmologia de l'Hospital General Universitari d'Elx des de 1991 fins a 2002

Director Mèdic de la Clínica Oftalmológica Dr. Soler, de pràctica privada, des de 1985 fins a l'actualitat i amb una especial dedicació a la cirurgia refractiva i del segment anterior de l'ull.

ACTIVITAT DOCENT

Professor Associat d'Oftalmologia de les Facultats de Medicina de la Universitat d'Alacant (1991-1996) i de la Universitat Miguel Hernández d'Elx (1996-2002)

ACTIVITAT CIENTÍFICA

Director i organitzador des de 1999 de %u201CFacoElche%u201D, tercera reunió més important a Espanya i dedicada exclusivament a temes controvertits i nous en cirurgia facorefractiva. Al febrer de 2018 ha celebrat la seua vintena edició.

81 publicacions en revistes nacionals i estrangeres, així com autor de capítols de nombroses monografies i llibres.

365 comunicacions a Congressos i Cursos nacionals i estrangers

Autor del lliure %u201CCirurgia Microincisional de la Cataracta%u201D , ponència oficial de la Societat Espanyola de Cirurgia Ocular i Refractiva (SECOIR) de 2004

Membre de la Junta Directiva de la SECOIR fins al 2016, amb una permanència en la mateixa de setze anys. Vocal en determinats períodes d'altres Societats Científiques

Membre de, entre unes altres, SEU (Societat Espanyola d'Oftalmologia), SECOIR, AAO, ASCRS, ESCRS.

Past-President del Grup Innova Ocular, associació de les clíniques integrals d'Oftalmologia més importants d'Espanya.

Resum de ponència: LENTS INTRAOCULARES EDOF O DE RANG ESTÈS

Les lents intraoculares denominades Premium són aquelles que corregeixen defectes de visió llunyana i pròxima. En aquest sentit es van desenvolupar primer lents bifocales a les quals va seguir una família de lents trifocales intentant millorar la visió intermèdia.

El següent pas evolutiu ha sigut el de les lents intraoculares EDOF o de Rang Estès de Visió que són aquelles que mitjançant l'elongació del seu focus són capaços de millorar el funcionament no solament en visió pròxima i llunyana sinó sobretot en la distància intermèdia.

En aquesta presentació anem a abordar inicialment aspectes generals de les lents EDOF quant al seu funcionament i a les seues indicacions. Analitzarem les seues corbes de desenfoque i compararem el seu rendiment enfront de lents bi i trifocales.

OPTOINNOVA

Carretera Sant Vicent s/n